Projekty

Nasze Przedszkole bierze udział w następujących projektach:

„KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY” 

Cele projektu

 

„ZDROWE DZIECI” – PROJEKT MINISTERSTWA ZDROWIA

Cele projektu

„Z KULTURĄ MI DO TWARZY” – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

Autor: Paulina Marcysiak – nauczycielka z Przedszkola Niepublicznego Piastuś w Inowrocławiu

Cele projektu:

Cele szczegółowe:

 

„ŚWIAT W PRZEDSZKOLU” – PROJEKT EDUKACYJNY

Autor: Polska Akcja Humanitarna

Cele:

Celem programu jest pokazanie poprzez zabawę i rozmowy, że wszyscy jesteśmy częścią świata. Odległe geograficznie wydarzenia wpływają na nas i mamy wpływ na to co się dzieje na innych kontynentach. Program wpisuje się w założenia edukacji globalnej i skupia się przede wszystkim na poszukiwaniu współzależności oraz wzmacnianiu otwartości na różnorodność.

 

„EUROPA I JA” – PROJEKT EDUKACYJNY

Autor: Ilona Broniszewska.

Cele:

 

„CYFROWA PODRÓZ Z AWATAREM” – OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY

Autorzy: Julia Adamska- Karpińska, Anna Wieczerzak, Ewelina Przybylska.

Cel główny:

Cele szczegółowe:

 

„W TEKTUROWYM ŚWIECIE DOBRZE BAWIĆ SIĘ BĘDZIECIE” – OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY

Autorzy – Ewa Bartczak-Sroka, Sandra Ciechowicz

 Cele:

 

 „BAJKI POMAGAJKI” – OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY

Autorzy – Sylwia Skirzewska i Małgorzata Szczepaniak

Cele:

 

MAŁY MIŚ W ŚWIECIE LITERATURY” – MIĘDZYNARODOWY PROJEKT CZYTELNICZY

Autor –  Aneta Konefał

Cele:

 

„EKOTRIKI NA KĄCIKI” – OGÓLNOPOLSKI PROJEKT  „ZALAMAREK”.

Organizator: Przedszkole miejskie nr 17 im. Fryderyka Chopina w Toruniu. ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń.

Cel ogólny: wychowanie kreatywnego, świadomego swoich możliwości przedszkolaka, posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą i podejmowania działań na jej rzecz.

Cele szczegółowe:

 

„TERAPIA RĘKI” – POROJEKT EDUKACYJNY

Organizator: Niepubliczne Przedszkole „Mała Akademia Odkrywcy” w Ząbkach. Autor: Magdalena Sidor – Minorczyk.

Cel ogólny: Usprawnianie motoryki małej wśród dzieci, uwrażliwienie dorosłych na aspekty związane z motoryką małą.

Cele szczegółowe:

 

„KIDS&SPORT-ZDROWO I SPORTOWO” – OGÓLNOPOLSKA AKCJA

Głównym celem akcji jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10 roku życia. Ukazanie dzieciom jak fajne jest
uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywność ruchową. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność,
samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Akcja ma też pokazać nauczycielom,
wychowawcom i opiekunom, że ćwiczyć można praktycznie zawsze i prawie wszędzie. W projekcie nie ma
zgody na łatwe wyjaśnienia, typu „u nas nie ma odpowiedniej sali”, „pogoda dziś jest nieciekawa” czy też
„gdybyśmy mieli takie wyposażenie to…”. Podczas zajęć, ale przede wszystkim też w przesyłanych co
tydzień materiałach, pokazane są gotowe propozycje ćwiczeń i zabaw.
Najlepszą i najskuteczniejszą metodą nauki dziecka, jest pokazanie mu dobrego, a w tym wypadku
zdrowego i aktywnego, modelu. Tymi modelami, mają być otaczający i wychowujący dzieci dorośli.
Zatem akcja zachęca do zmiany zachowań nie tylko dziecka, ale całej rodziny czy placówki edukacyjnej.
Po co to robić. Powodów jest kilka. Aktywne dzieci, to zdrowsi dorośli. Nie tylko pod względem fizycznym,
ale też psychicznym. Jak pokazują badania, dzieci, młodzież, a potem dorośli, którzy na co dzień uprawiają
sport czy też mają stały nawyk aktywności ruchowej uczą się lepiej, lepiej radzą sobie ze stresem i
wyzwaniami. W większym stopniu akceptują swoje ciało i rozumieją ograniczenia. Wreszcie łatwiej budują
relacje społeczne i potrafią się odnaleźć w nowej grupie rówieśniczej.

 

 „DZIECIĘCE BAJANIE, CZYLI DZIECI DZIECIOM” – PROJEKT CZYTELNICZY

Autor –Anna Falkowska, wychowawca grupy Jeżyki
Projekt ma charakter otwarty i adresowany jest do uczniów SP w Jabłonnie chcących podzielić się ciekawą
propozycją książkową (adekwatną do wieku dzieci 3-5 lat) i pragnących sprawić radość swoim młodszym
kolegom z Przedszkola Gminnego w Jabłonnie

Celem projektu jest:

 

„Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”

autor: Daria Bakowicz-Ryżyk oraz Przedszkole Baśniowa Kraina w Dobiegniewie.

Cel ogólny:  propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijaniem potencjału poznawczego dzieci.

Cele szczegółowe: